Reunió de la Comissió Assessora de Catalogació

La Comissió Assessora de Catalogació (CAC), creada l’any 1998, és l'òrgan consultiu de la Biblioteca de Catalunya en matèria de catalogació. 

Hi són representats els diferents sectors del món de les biblioteques. La CAC proposa prioritats, línies de treball i adaptació de normatives internacionals que són d’aplicació a Catalunya; és doncs d’interès que els seus acords siguin ben coneguts; amb aquest objectiu, des de la Biblioteca de Catalunya s'informarà, a partir d’ara, dels acords que es prenguin en el si de la Comissió.

La Comissió, reunida amb data 30 d’octubre de 2012, ha pres els següents acords:
  • Adoptar el document Estàndards de digitalització: requeriments mínims elaborat en el marc del CBUC i revisat periòdicament, com a recomanació per a les biblioteques de Catalunya.
  • Crear una Subcomissió per a elaborar una “guia breu de metadades” que ajudi a la comprensió i aplicació de les metadades Dublin Core i la seva equivalència amb els esquemes de metadades en ús, com ara ESE d’Europeana, DRIVER i Memòria Digital de Catalunya.
  • Expressar la voluntat d’adoptar en el futur les RDA (Resource Description and Access), en línia amb les tendències normatives internacionals, quan el context i l’evolució dels programaris utilitzats les suportin.