de març
Servei d'Atenció als Usuaris (S@U) al CRAI UB
El dia 3,1416
Divendres passat va ser el dia Pi ja que era el 14 de març (en notació americana = 3/14), a la hora: 1.59pm, segons: 26, mil·lèsimes: 535 ... tot posat una cosa darrera l'altra dona el famós nº pi (3,14159265358979323846...). Curiositat: Hi ha una web que et permet buscar el teu número de telefon o DNI (i qualsevol número) dins els decimals de PI (que n'hi ha 200milions i augmentant..), la trobareu a: http://www.angio.net/pi/
de març
Resum estadístiques BDC 2013: llibres e- i bases de dades
Professors de secundària al GEPA
Resum de les estadístiques 2013 del GEPA
- A 31.12.13, el GEPA està al 23,9% de la seva capacitat total prevista, amb un total de 5.849 metres de prestatgeries plenes. 5.801 metres de prestatgeries corresponen als fons en règim cooperatiu, i 48 a fons en règim d'ús propi.
- L'any passat es van ocupar 1.178 metres de prestatgeries del GEPA, cosa que significa un 8.7% més que l'any 2012.
- El 2013 ha estat el primer cop que el GEPA ha servit més de 300 documents, 302, cosa que suposa un 8,6% més d'usos que l'any anterior. El subministrament de còpies electròniques significa el 57% dels usos, mentre que el subministrament d'originals és el 42%.
Jornades de formació avançada de catalogació al CCUC
Curs de formació del PUC a la URL i UVic
RACO celebra les 400 revistes en accés obert
de març
La biblioteca: espai de creació i cooperació
Al darrer Blok de BiD, en Jordi Prats ressenya el llibre de Allison Brown, Library Publishing Toolkit (NY: IDS Projecte Press, 2013). 381 p. ISBN: 978-0-9897226-0-5 (print), 978-0-9897226-1-2 (PDF), 978-0-9897226-2-9 (EPub) http://www.publishingtoolkit.org/
"El que podem trobar en aquest llibre de, caràcter molt pràctic, és un seguit experiències i documentació de primera ma en la posada en funcionament de serveis de suport a l’edició a les biblioteques. La seva estructura és simple: un primer bloc dedicat a l’edició en l’àmbit de les biblioteques públiques i un segon (molt més extens en aquest treball) centrat en l’àmbit acadèmic."
Vegeu la ressenya a: http://www.ub.edu/blokdebid/ca/node/465